Kawasaki Vulcan Forum banner

Uitlaatmodificatie - 5 gaten boren

21K views 24 replies 17 participants last post by  Generic Penguin  
#1 ·
Hallo allemaal.
Net als de meeste mensen is het enige dat ik niet leuk vind aan mijn motorfiets de uitlaat. Ook kan ik vanwege de kosten en de corona-virus situatie geen nieuwe uitlaat kopen of iemand vragen om deze te installeren. (Ik hoor ook dat ze allemaal extreem luid zijn, wat niet is wat ik wil. Ik wil gewoon een keelgeluid).

Nu kwam ik online een mod tegen waarbij je 5 1/4" gaten in de uitlaat boort na de O2-sensoren. Lijkt een effectieve manier om wat meer lawaai te krijgen. Mijn vraag is, kan dit de motor beschadigen? Of andere problemen veroorzaken, zoals het binnendringen van regenwater in de uitlaat?

Is dit iets dat anderen op dit forum hebben geprobeerd? Het klinkt echt als een goede optie totdat ik een nieuw uitlaatsysteem kan krijgen...

#2 ·
Ik weet dat pijpen hier in Canada goddeloos duur zijn, dus ik begrijp je aarzeling om dat soort geld uit te geven. Ik heb degenen die op mijn Nomad zitten geprijsd en het zou meer dan $1000 zijn, plus belasting. Als ze er niet bij hadden gezeten, zou ik er nooit zoveel geld aan hebben uitgegeven.

Ik ben niet bekend met een mod waarbij je gaten in de pijpen boort, en persoonlijk zou ik erg terughoudend zijn om het te doen. Ik heb er een paar gezien waarbij je gaten boort in de schotten, die zich in de pijpen bevinden en geen problemen zouden moeten veroorzaken met het binnendringen van water. Ik heb nog nooit uitlaatmods gedaan, aangezien die van mij met V&H-pijpen kwamen, maar ik overwoog het te doen op mijn vorige motor en vond er verschillende YouTube-video's over, de meeste met voor- en na-geluiden. Als je het uiteindelijk doet, ga dan een beetje tegelijk. Het is gemakkelijk om meer gaten te boren als het niet luid genoeg is, maar veel moeilijker om ze weer op te vullen als het te luid is.

#3 ·
Ik weet dat pijpen hier in Canada goddeloos duur zijn, dus ik begrijp uw aarzeling om dat soort geld uit te geven. Ik heb degenen die op mijn Nomad zitten geprijsd en het zou meer dan $1000 zijn, plus belasting. Als ze er niet bij hadden gezeten, zou ik er nooit zoveel geld aan hebben uitgegeven.

Ik ben niet bekend met een mod waarbij je gaten in de pijpen boort, en persoonlijk zou ik zeer terughoudend zijn om het te doen. Ik heb er een paar gezien waarbij je gaten in de schotten boort, die zich in de pijpen bevinden en geen problemen zouden moeten veroorzaken met het binnendringen van water. Ik heb nog nooit uitlaatmods gedaan, aangezien de mijne met V&H-pijpen werden geleverd, maar ik overwoog het te doen op mijn vorige motor en vond verschillende YouTube-video's erover, de meeste met voor- en na-geluiden. Als je het uiteindelijk doet, ga dan een beetje tegelijk. Het is gemakkelijk om meer gaten te boren als het niet luid genoeg is, maar veel moeilijker om ze weer op te vullen als het te luid is.
Ja, de weinige video's die ik online heb gezien, waren van mensen die de schotten boorden.
Mijn enige zorg is wat er mis zou kunnen gaan door deze gaten te introduceren; zou ik te diep kunnen boren en iets kunnen beschadigen?
En je hebt gelijk. TBR en Arrow zitten dicht bij de 1000, plus extra voor de verzending...

#4 ·
Ik denk niet dat je intern schade kunt aanrichten, maar onthoud dat je alleen door het einde van de baffle boort en dat het metaal niet erg dik is - misschien 3/16 of 1/8 inch. Misschien komt er iemand die het gedaan heeft, of kijk of je een goede video of tutorial online kunt vinden die je goede details geeft over hoe je het moet doen. Ik weet dat er een bewezen methode was voor mijn Yamaha die liet zien waar te boren, hoeveel gaten, welke maat gaten, enz. voor het geluid dat je wilde. Ik was erg in de verleiding om het te proberen, maar ik heb het nooit gedaan.

#5 ·
Ik denk niet dat je intern schade kunt aanrichten, maar onthoud dat je alleen door het uiteinde van de baffle boort en dat het metaal niet erg dik is - misschien 3/16 of 1/8 inch. Misschien zal iemand die het gedaan heeft reageren, of kijk of je online een goede video of tutorial kunt vinden die je goede details geeft over hoe je het moet doen. Ik weet dat er een bewezen methode was voor mijn Yamaha die liet zien waar je moet boren, hoeveel gaten, welke maat gaten, enz. voor het geluid dat je wilde. Ik was erg in de verleiding om het te proberen, maar ik heb het nooit gedaan.
Bekijk dit eens

#6 ·
Mijn Yamaha 950 had de schotten eruit geboord toen ik hem kreeg.
Het klinkt wel iets beter dan origineel, maar ik betwijfel of het je gaat geven wat je wilt.
Het gaat geen kwaad doen, maar kan wel knallen bij het vertragen. Afhankelijk van hoeveel je uitboort, heb je misschien een brandstoftuner nodig.

#7 ·
Veel mensen op dit forum hebben deze mod gedaan, inclusief ikzelf. Er is eigenlijk niets te beschadigen door in de uitlaat te boren. Het lijkt een enge zaak om te doen, maar eerlijk gezegd duurt het maar 10 minuten als je de juiste boor / boor hebt en ik persoonlijk vind dat het veel beter klinkt. Niet zo luid als ik zou willen, maar ik ben blij met het uitgeven van $ 5 voor een boor in vergelijking met 600 voor een uitlaat. Laat het me weten als je vragen hebt.

#8 ·
Veel mensen op dit forum hebben deze mod gedaan, inclusief ikzelf. Er is eigenlijk niets te beschadigen door in de uitlaat te boren. Het lijkt een enge zaak om te doen, maar eerlijk gezegd duurt het 10 minuten als je de juiste boor / boor hebt en ik vind persoonlijk dat het veel beter klinkt. Niet zo luid als ik zou willen, maar ik ben blij dat ik $ 5 heb uitgegeven aan een boor in plaats van 600 voor een uitlaat. Laat het me weten als je vragen hebt
Hoeveel is de toename van het geluid? Moet ik de gaten boren waar de man in de groene kawasaki-video ze heeft geboord? of kan ik ze aan de onderkant van de uitlaat boren om te voorkomen dat er water in komt?
Heeft u problemen gehad met het krijgen van water in de uitlaat?
Mijn grootste angst is dat ik niet kan rijden voor de korte kleine zomer die we hebben, omdat ik mijn uitlaatpijpen heb verknald haha.

#9 ·
Ik heb geen problemen gehad met het binnendringen van water. Ik zou aanraden om de gaten aan de onderrand van de uitlaatdemper te boren in plaats van alleen aan de zijkant, omdat de uitlaat de effen zwarte lak op de uitlaatdemperhoes zal bleken. Ik heb ook gezien dat mensen schroefdraad hebben getapt in de gaten die ze boren, zodat ze ze weer kunnen sluiten als ze terug willen naar het originele geluid of ergens daartussenin.

#10 ·
Er is een YouTube-video van een man die aan het einde zes gaten in zijn pijp boort en tapt. Hij kan bouten in de gaten schroeven om het geluid aan te passen als het te luid is. Simpele oplossing. Hij boorde de gaten in de zijkant van de uitlaatpijp en na het tappen schilderde hij ze met hittebestendige zwarte verf.

#11 ·
Ik heb er 3 gaten in gemaakt op basis van deze video en ben erg blij met het geluid. Ook een geweldig idee om de gaten te tappen voor het geval je het niet leuk vindt en je ze kunt afsluiten. Ik zou zeggen, probeer aan de linkerkant van de uitlaatdemper te blijven, zoals hij in de video doet... Hoe verder je naar rechts gaat, hoe meer kans je hebt om de katalysator te raken, maar je zou echt je best moeten doen om er echte schade aan te richten.

#12 ·
Ik heb er 3 gaten in gemaakt op basis van deze video en ik ben erg blij met het geluid. Ook een geweldig idee om de gaten te tappen voor het geval het je niet bevalt en je ze kunt afdichten. Ik zou zeggen, probeer aan de linkerkant van de uitlaatdemper te blijven, zoals hij in de video doet... Hoe meer je naar rechts gaat, hoe meer je de katalysator zou kunnen raken, maar je zou echt je best moeten doen om er echte schade aan te veroorzaken
Hoe is het geluid met 3 gaten? Is het aanzienlijk luider? Of kan ik beter gewoon wachten op een uitlaat?

#14 ·
Ik heb twee jaar geleden 5 gaten in de mijne gemaakt omdat ik het wat luider wilde hebben, maar geen geld wilde uitgeven aan een aftermarket uitlaat. Ik heb ze gerangschikt in een patroon van drie boven twee verspringend, vergelijkbaar met wat in de bovenstaande video te zien is, dichter bij het einde van de uitlaat om problemen met de sensor te voorkomen, maar verborgen onder de uitlaatcover. Ik heb ze niet getapt, dus ze kunnen niet worden afgedicht, maar ik heb het gebied afgeplakt en eroverheen geschilderd met een matzwarte, hittebestendige verf.

Ik ben erg blij met het resultaat. De motorfiets klinkt veel beter, maar is niet zo luid dat ik de buren wakker maak als ik 's ochtends naar mijn werk ga. Het is nog steeds niet zo luid als de cruisers die mijn vrienden rijden, wat oké is. Het klinkt gewoon veel beter dan voorheen en de mod kostte me maar ongeveer $20 en een half uur tijd.

#16 ·
Dus je wilt meer geluid? Is dat de reden dat je gaten in de schotten boort? Ik rommelde vroeger met pijpen en schotten, maar niet meer, want het is een eindeloze inspanning om het geluid te bereiken dat je wilt en het zal nooit gebeuren, nooit door gaten in schotten te boren, als je luide pijpen wilt, koop dan Cobra- of Vance & Hines-pijpen.

#17 ·
Ik heb mijn uitlaatdemper geboord. Fiets is gerepareerd. Klinkt goed bij stationair toerental en lage toeren. Niet veel luider onder belasting.

Luid maar niet zo luid dat een autoalarm afgaat. Er kan nog steeds overheen 'gepraat' worden.

Ik heb drie 1/2" gaten geboord. Eerst aan de linkerkant van de uitlaatdemper, dan rechts en dan in het midden.

Ik heb de motor laten draaien en tussen de gaten geluisterd.

Ik heb twee andere video's van vergelijkbare experimenten bekeken.

De 5-gats klinkt goed.... Maar de 3-gats lijkt dieper en minder 'blikkerig' te zijn, minder lawaaierig maar even luid.
1/2" gaten zijn de grootste die ik heb gezien. Ze klinken het beste... gebaseerd op wat ik heb gehoord.

Ook leek de verandering in toon en geluid van elk gat te variëren afhankelijk van waar het gat zich bevindt (relatief voor, achter of midden) van de uitlaatdemper.

Ik veronderstel dat hoe groter het gat (tot op zekere hoogte), hoe lager de toon of 'uitlaatnoot'.

Ik overweeg om mijn middelste gat groter te maken... opmerkingen?

2015 wit S abs 2-12-20 600mi
Las Collinas (Irving DFW)

#23 ·
Ik heb mijn uitlaatdemper geboord. Fiets is gerepareerd. Klinkt goed bij stationair toerental en lage toerentallen. Niet veel luider onder belasting.

Luid maar niet zo luid dat het autoalarm afgaat. Kan nog steeds 'over' gepraat worden.

Ik heb drie gaten van 1/2" geboord. Eerst aan de linkerkant van de uitlaatdemper, dan rechts en dan in het midden.

Ik heb de motor laten draaien en tussen de gaten geluisterd.

Ik heb twee andere video's van vergelijkbare experimenten bekeken.

Het geluid met 5 gaten is goed... Maar het geluid met 3 gaten lijkt dieper en minder 'blikkerig', minder lawaaierig maar even luid.
1/2" gaten zijn de grootste die ik heb gezien. Ze klinken het beste... gebaseerd op wat ik heb gehoord.

Ook leek de verandering in toon en geluid van elk gat te variëren afhankelijk van waar het gat zich bevindt
(relatief voor, achter of midden) van de uitlaatdemper

Ik veronderstel dat hoe groter het gat (tot op zekere hoogte), hoe lager de toon of 'uitlaatnoot'.

Ik overweeg om mijn middelste gat groter te maken... opmerkingen?

2015 wit S abs 2-12-20 600mi
Las Collinas (Irving DFW)
Ik ga me klaarmaken om twee of drie gaten van 3/4" in de mijne te boren. Ik denk dat ik het echter dichter bij de bodem ga doen.

#18 ·
Ik had Harley CVO-dempers die ik nieuw voor $60 op een ruilbeurs kocht. Ik hield van deze, niet schreeuwerig luid maar een mooie diepe toon. Ik had V&H-uitlaatpijpen, dus ik weet niet of de Harley-dempers op de originele onderdelen passen.

#19 ·
Harley-dempers zijn de juiste keuze....je kunt ze krijgen met of zonder verwijderbare schotten, met staal/asbest/glasvezelpakking of zonder....plus je kunt ze goedkoop kopen bij custom bike/chopper shops/craigslist spotgoedkoop.....
De gaten zijn prima voor kleine verschillen....het snijden van de baffle is zeker luider, maar niet keelachtig of dieper zoals de meeste mensen willen.
$25-$30 + ongeveer een uur is alles wat nodig is om de dempers te vervangen....

#20 ·
Harley-dempers zijn de beste optie....je kunt ze krijgen met of zonder verwijderbare schotten, met staal/asbest/glasvezel pakking of zonder....plus je kunt ze goedkoop kopen bij custom bike/chopper shops/craigslist spotgoedkoop.....
De gaten zijn prima voor kleine verschillen....het snijden van de baffle is zeker luider, maar niet keelachtig of dieper zoals de meeste mensen willen.
$25-$30 + ongeveer een uur is alles wat nodig is om de dempers te vervangen....
Welke Harley-demper koop je?

#21 ·
Probeer de Sportster-dempers, ze klinken meestal dieper/zachter...of alle Harley performance model big twin-dempers, mensen zetten meestal nieuwe systemen op die motoren nadat de garantie voorbij is en ze ze hun eigen willen maken. Vaak zitten de dealers of winkels ermee opgescheept, ze vragen er meestal maar een paar dollar voor...sommige mensen geven ze gewoon weg om ze uit hun winkels te krijgen.... Kies gewoon een stijl die je mooi vindt of die er goed uitziet op je motor.....

#24 ·
Probeer de Sportster-dempers, ze klinken meestal dieper/zachter....of alle Harley performance model big twin-dempers, mensen zetten meestal nieuwe systemen op die motoren nadat de garantie voorbij is en ze ze hun eigen willen maken. Vaak blijven de dealers of shops ermee zitten, ze vragen er meestal maar een paar dollar voor.....sommige mensen geven ze gewoon weg om ze uit hun shops te krijgen....
Kies gewoon een stijl die je mooi vindt of die er goed uitziet op je motor.....
Hoi DragonLady - Ik dacht dat het uitlaatsysteem voor de Vulcan S uit één stuk bestond. Hoe vervang je de demper zonder te snijden en te lassen?

#25 ·
Image

Image

Dus ik heb geëxperimenteerd op mijn fiets door gaten van verschillende grootte te boren. Ik begon op 5 cm van de achterkant in een rechte lijn boven de ventilatieopeningen in de spatbord. Ik ging door de eerste 2 mm metaal, dan door de 2 mm glasvezel en dan door de volgende 2 mm metaal. Ik begon met kleinere gaten van elk 5 mm en boorde uiteindelijk 4 gaten op een rij op ongeveer 6 cm afstand. Wat ik ontdekte was dat elk gat het luider maakte, maar ik kreeg die diepe eindnoot niet. Dus vergrootte ik elk gat totdat ik de noot kreeg die ik wilde. Ik had niet meer gaten nodig, maar grotere gaten. Ik eindigde met de eerste 2 gaten dichter bij de achterkant op 14 mm en de laatste 2 gaten op 20 mm die naar voren waren gericht. Het klinkt echt mooi. Ik was bang dat de uitlaatverwarming te veel uit de zijkant zou steken. Maar toen ik de beschermkap weer terugzette, aangezien de gaten zich boven de grote ventilatieopeningen van de beschermkappen bevonden, was er weinig warmte en lucht die uit de zijkant van de uitlaat ontsnapte. Er is een beetje, maar niet zoveel als ik had verwacht. Ik gebruikte een decibelmeter op mijn telefoon en plaatste deze op mijn fietszadel met de microfoon gericht op de rechterkant waar de uitlaat zich bevindt. Bijgevoegd zijn de foto's van de dB voor en na in stationair. 78bB standaard en 90dB na de modificatie. Ik vind het geluid leuk en voor de context ben ik persoonlijk geen fan van de Two Bros-uitlaat, omdat ze te luid zijn en ik wil dat de fiets wordt gehoord, dus veilig maar niet wanky, zodat de hele straat je 's ochtends weg hoort gaan. Een uur en 20 minuten later had ik het geluid dat ik wilde zonder de $$$