Kawasaki Vulcan Forum banner
21 - 40 of 55 Posts
Właśnie wymieniłem przednią zębatkę na podstawie tego wątku. Ostrzegam wszystkich, którzy podejmują się tej zmiany. Musiałem wyczyścić czarną osłonę na górze i z przodu. Jest wykonana z aluminium i szlifierka szybko sobie z tym poradziła. Usunąłem około połowy grubości między godziną 8 a 10. Musiałem również dotknąć małego wybrzuszenia na pozycji godziny 5. Gdybym miał to zrobić ponownie, pomyślałbym o mniejszej tylnej zębatce.
 
Właśnie wymieniłem przednią zębatkę na podstawie tego wątku. Ostrzegam wszystkich, którzy podejmują się tej zmiany. Musiałem wyczyścić czarną osłonę na górze i z przodu. Jest wykonana z aluminium i szlifierka szybko sobie z tym poradziła. Usunąłem około połowy grubości między godziną 8 a 10. Musiałem również dotknąć małego wybrzuszenia na pozycji godziny 5. Gdybym miał to zrobić ponownie, pomyślałbym o mniejszej tylnej zębatce.
Patrząc na przełożenia, tylna zębatka 43T da taką samą zmianę (+/-0,5%), jak przejście na przednią 16T.
 
Discussion starter · #25 ·
Właśnie wymieniłem przednią zębatkę na podstawie tego wątku. Ostrzegam wszystkich, którzy podejmują się tej zmiany. Musiałem wyczyścić czarną osłonę z góry i z przodu. Jest wykonana z aluminium, a szlifierka szybko sobie z tym poradziła. Usunąłem około połowy grubości między pozycjami od 8 do 10. Musiałem również dotknąć małego wybrzuszenia na pozycji 5. Gdybym miał to zrobić ponownie, pomyślałbym o mniejszej tylnej zębatce.
Nie musiałem nic szlifować, jak wspomniano, otarcie nastąpiło tylko podczas redukcji biegu, kiedy łańcuch był jak bicz, wyrzucając go, ponieważ silnik nie chce się obracać.
Już go nie ma, przyglądam się uważnie mojemu łańcuchowi i nawet nie widać, żeby się otarł, wciąż wygląda jak nowy.
Zmiana przedniej zębatki daje większe korzyści niż zmniejszenie tylnej zębatki.

Jak podoba ci się zmiana? Jazda itp.? Autostrada?
 
Można by wymienić zarówno przednią, jak i tylną zębatkę i uzyskać jeszcze wyższe "przełożenie"???? Zdaję sobie sprawę, że skutkowałoby to wolniejszym startem z miejsca niż zmiana tylko jednej lub drugiej.
 
Wprowadziłem zmianę i jest świetnie. Pierwszy bieg nie wyrywa mi już ramion i nie jest tak gwałtowny przy puszczaniu sprzęgła. Dzięki za radę.
 
Discussion starter · #28 ·
Wprowadziłem zmianę i jest świetnie. Pierwszy bieg nie wyrywa mi już ramion i nie jest tak gwałtowny przy puszczaniu sprzęgła. Dzięki za radę.
Cieszę się, kolejny dowód na to, że zmiana przełożeń jest korzystna dla silnika, motocykla i kierowcy. Czy coś szlifowałeś? Nic nie szlifowałem, tylko zamieniłem biegi, hamowanie silnikiem powodowało, że łańcuch zachowywał się jak bicz i ocierał, ale to wszystko zniknęło po kilku milach jazdy. Uwielbiam teraz przełożenia, mogę też jechać szybciej na autostradzie
 
Cieszę się, kolejny dowód na to, że zmiana przełożeń jest korzystna dla silnika, roweru i kierowcy.

Czy coś szlifowałeś? Nic nie szlifowałem, tylko zamieniłem biegi, hamowanie silnikiem sprawiło, że łańcuch zachowywał się jak bicz i ocierał, ale to wszystko zniknęło po przejechaniu kilku mil. Uwielbiam teraz przełożenia, mogę też jechać szybciej na autostradzie
Nie, nie musiałem nic szlifować i nie ma żadnego ocierania. Zawsze mogę jechać szybciej na autostradzie, po prostu zależy to od tego, czy chcę zostać zarejestrowany. :laugh2:
Pierwszy bieg w standardowej formie był dla mnie całkowicie bezcelowy, teraz to przyjemność.
 
Hej chłopaki, dzisiaj wymieniłem przednią zębatkę na 16t po przeczytaniu tego forum i jest świetnie. Myślę, że motocykl został pierwotnie zaprojektowany dla 16t, ponieważ teraz czuje się i jeździ o wiele lepiej. Teraz nie jestem pewien, czy jest jakaś różnica w modelach 2015 i 2016, ale posiadam model 2016 café i nie słyszałem żadnego ocierania ani nie musiałem niczego piłować, po prostu je wymieniłem, wszystko w porządku. Gorąco polecam.
 
Czy ktoś wymienił tył na mniejszy? Mam w domu 43T, które miałem zamiar zainstalować, ale pomyślałem, że może to sprawić, że łańcuch będzie za długi. Trochę poszperałem w Internecie i wygląda na to, że być może będę musiał zgubić ogniwo, po prostu jestem ciekaw, czy regulacja naprężenia wystarczy, aby to zniwelować, zanim spróbuję.

Dzięki
 
Witajcie wszyscy,

Ten post został zaczerpnięty z forum Versys.
Ponieważ byłem byłym właścicielem Versysa i to jest najlepszy wątek dla tego problemu dla Vulcan S, te same koła zębate z przodu i z tyłu pasują do Vulcan S


Krótkie wprowadzenie do tego tematu. Żywotność łańcucha i koła zębatego jest częściowo określona przez konserwację, a częściowo przez same koła zębate i łańcuch. Połączenie łańcucha/koła zębatego, które powoduje, że to samo ogniwo łańcucha za każdym razem uderza w ten sam ząb koła zębatego, spowoduje, że ten ząb i ogniwo zużyją się znacznie szybciej niż reszta. Idealnie, za każdym razem ogniwo jest o jeden ząb dalej niż poprzednio, wymagając od niego odwiedzenia każdego zęba w kole zębatym, zanim ponownie trafi na pierwszy. Producenci generalnie wybierają kombinację gdzieś pośrodku, ponieważ osiągnięcie idealnego zużycia przy jednoczesnym uzyskaniu żądanego przełożenia jest trudne. Inne względy to liczba kontaktów na odległość (narzędzie używa mili) i promień koła zębatego (mniejsze przednie koła zębate przyspieszają łańcuch szybciej). Zatem sztuczka polega na tym, aby albo wybrać średnie przełożenie i pogodzić się z nieco większym zużyciem, albo wybrać jedną z idealnych kombinacji. Ostatnim czynnikiem jest to, że każda zmiana spowoduje przesunięcie odległości między kołem zębatym napędowym a tylną osią. Należy to utrzymać jak najbliżej oryginału, aby można je było dopasować do szczelin regulacyjnych w wahaczu. Nie przyglądałem się napinaczowi tylnej osi w V, więc nie mogę powiedzieć, ile jest miejsca na tego rodzaju regulacje. Jednak ludzie wydają się radzić sobie z tylnym kołem zębatym 43 zęby na oryginalnym łańcuchu (114 ogniw), co daje +0,510 cala, ale może spowodować, że zabraknie regulacji, zanim łańcuch naprawdę się zużyje.

Dla idealnego zużycia oba koła zębate muszą być nieparzyste, w przeciwieństwie do parzystej liczby ogniw na łańcuchu (nie używaj półogniwek!). Bike Bandit ma przednie koła zębate 13-16 zębów i tylne 39-46 zębów. Oto częściowa lista kombinacji zbliżonych do przełożenia 15/44, które nie powodują słabego zużycia. Idealne liczby zużycia pasują do zębów koła zębatego, powyżej połowy jest dobrze, poniżej jest źle.

~ Przód/Tył-Łańcuch ~ Przełożenie ~ Różnica długości ~ Zużycie #s ~ Komentarze
~ 15/46-114 ~ 3,06 ~ 0,000 ~ 5/23 ~ Oryginalne, przełożenie trochę wysokie, słabe zużycie z przodu
~ 16/46-114 ~ 2,88 ~ -0,150 ~ 8/23 ~ 15/43-112 jest lepsze
~ 15/45-112 ~ 3,00 ~ -0,460 ~ 15/45 ~ Może nie pasować, przełożenie o jeden stopień niżej niż oryginalne
~ 15/45-114 ~ 3,00 ~ +0,170 ~ 5/15 ~ Słabe zużycie
~ 15/44-112 ~ 2,93 ~ -0,290 ~ 15/11 ~ Słabe zużycie z tyłu
~ 15/44-114 ~ 2,93 ~ +0,340 ~ 5/22 ~ Dobry wybór, oryginalne zużycie
~ 15/43-112 ~ 2,86 ~ -0,120 ~ 15/43 ~ Doskonały wybór
~ 15/41-112 ~ 2,73 ~ +0,210 ~ 15/41 ~ Przełożenie trochę niskie
~ 14/41-110 ~ 2,93 ~ -0,270 ~ 7/41 ~ Dobry wybór, lepsze zużycie niż 15/44-114
~ 13/39-110 ~ 3,00 ~ +0,210 ~ 13/39 ~ Przednie koło zębate małe, o jeden stopień niżej niż oryginalne

Dla przełożenia 2,93 (15/44) użyłbym 14/114-110 zamiast przesuwać łańcuch o jedno ogniwo do przodu podczas czyszczenia. Dla przełożenia 2,86 15/43-112 jest właściwym rozwiązaniem do jazdy po autostradzie. Inne przełożenia są możliwe, ale wydaje się, że to jest to, co większość ludzi uważa za właściwe przełożenie dla tego motocykla.

To właśnie dlatego uwielbiam motocykle z napędem łańcuchowym. Nie wiem, jak bardzo to wszystko wpływa na rzeczywistą żywotność łańcucha, ale jako inżynier uwielbiam takie rzeczy, nazwijmy to obsesyjno-kompulsywnym.

Widzisz, co mi (sobie) zrobiłeś? Teraz spędziłem popołudnie na wyszukiwaniu numerów kół zębatych dla motocykla, którego jeszcze nawet nie posiadam.

Uprzejmości Matt z forum Versys.

P.S. Miałem 15t/43t na Versys, zanim wymieniłem go na znacznie wygodniejszy Vulcan S se
 
Właśnie zrobiłem mój Mod w końcu do Vulcan S Se.

Założyłem 16t z przodu i 43t z tyłu.

To pozwoliło mi na mod bez zrywania łańcucha.

Jeździ prawie jak mój 600 GSX-R. Mam o wiele dłuższe biegi w całym zakresie.
Na 1. biegu dziś rano miałem 40 mph bez nadmiernego wkręcania się i momentu obrotowego.

Będę się tym bawił i będę was wszystkich informował.
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić prędkościomierza.

Zwiększyłem napięcie wstępne na amortyzatorze do 6. pozycji.

Ralph D II
Joust z Bostonu.
 
Właśnie zrobiłem swój Mod w końcu do Vulcan S Se.....
...Założyłem 16t z przodu i 43t z tyłu.....
...Na 1. biegu dziś rano miałem 40 mph bez nadmiernego wkręcania się i momentu obrotowego....
...Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić prędkościomierza.
Cześć Ralph,
Pobaw się z tym kalkulatorem.
Myślę, że twój prędkościomierz wpakuje cię w kłopoty!

Czekam, aż mój łańcuch się zużyje, zanim przejdę na 43t, ale z przodu zachowam rozmiar 15t.
Supersprox produkuje fajną 2-częściową jednostkę 43t, na którą mam oko. W tym tygodniu mam przegląd po 32 000 km, więc sprawdzę długość łańcucha pod kątem zużycia.
 
Hej Capt.

To fajny kalkulator.

Kiedy robiłem moją Versys, prędkościomierz był idealny przy tym samym przełożeniu.

16/43 Rower jeździ o wiele lepiej, ale słyszałem dziś rano, jadąc do pracy, cienkie tarcie łańcucha o aluminiową osłonę łańcucha na silniku.

Przód kupiłem od Part-Zilla: 13144-0038 SPROCKET-OUTPUT,16T,# (PSP Kawasaki) 29,24 $

Tył od Sprocketcenter: SUPERLITE (#16606R) RS7 Series 520 Pitch Steel Rear Sprocket - KAWASAKI SELECT TOOTH SIZE 43 Tooth

Będę informował was o osiągach.

Ralph D II
Tuż obok Bostonu.
 
Hej Capt.

To fajny kalkulator.

Kiedy robiłem mojego Versysa, prędkościomierz był idealny przy tym samym przełożeniu.

16/43 Rower jedzie o wiele lepiej, ale słyszałem dziś rano, jak łańcuch ocierał się o aluminiową osłonę łańcucha na silniku, jadąc do
Cześć Ralph, śmieszne, że wspomniałeś o ocieraniu łańcucha. kiedy mój łańcuch był luźny, około 1,5 cala napięcia. Ale teraz doprowadziłem go do specyfikacji 0,6-0,7 (specyfikacja 0,4-0,8 w instrukcji), słyszę ocieranie, ale nie zawsze, wciąż zastanawiam się, przy jakich obrotach ma to tendencję do robienia. jak dotąd podczas powolnego przyspieszania z niskiej prędkości na wysoką. Szybkie przyspieszanie wydaje się być w porządku.

Co powoduje tarcie?
 
Witaj NewB,

Ocieranie łańcucha o osłonę to ten aluminiowy element, który wystaje w łuku.
Przednia zębatka 16t ledwo przepuszcza łańcuch, więc podczas hamowania luz pozwala łańcuchowi lekko dotknąć łuku.

Zostało to wspomniane we wcześniejszym poście tutaj.

Przyjrzałem się bliżej mojej prędkości podczas jazdy do pracy dzisiaj rano, wydaje się szybko przy niższych obrotach, ale to nie może być prawda, muszę wkrótce sprawdzić prędkość w porównaniu z GPS lub radarem drogowym w strefach szkolnych.
Czy również dokonałeś zmiany zębatki? Jeśli tak, to co założyłeś na swój motocykl?

Ralph D II
Boston Ma.
 
Cześć Ralph, śmieszne, że wspomniałeś o ocieraniu łańcucha. kiedy mój łańcuch był luźny, około 1,5 cala napięcia. Ale teraz doprowadziłem go do specyfikacji 0,6-0,7 (0,4-0,8 specyfikacji w instrukcji), słyszę ocieranie, ale nie zawsze, wciąż zastanawiam się, przy jakich obrotach ma to tendencję do występowania. jak dotąd podczas powolnego przyspieszania z niskiej prędkości na wysoką. Szybkie przyspieszanie wydaje się być w porządku.

Co powoduje tarcie?
tuż zdałem sobie sprawę, że był ważny fragment tego zdania, który może został usunięty, kiedy to pisałem. Moja wina hahahha

To, co chciałem powiedzieć na początku mojego komentarza, to: "...śmieszne, że wspomniałeś o ocieraniu łańcucha. Mój łańcuch nie ocierał, gdy był luźny przy luzie około 1,5 cala, ale teraz doprowadziłem go do specyfikacji...., i teraz słyszę ocieranie, ale nie zawsze"
 
Domyślna długość łańcucha w Vulcan S wynosi 120, a nie 114, jak wcześniej podano w tym wątku.

Założyłem z tyłu zębatkę 43T, a standardowy łańcuch był za długi. Mam w drodze łańcuch DID 520VX2-118FB. Kupiłem nową przednią zębatkę 15T (Sunstar 32515), która ma taką samą liczbę zębów jak standardowy zestaw, i wymieniłem tylną zębatkę 46T na 43T (Sunstar 2-335643). Zdam relację z tego, jak to działa, gdy tylko łańcuch dotrze i wszystko z powrotem złożę.
 
Założyłem przednie koło zębate z 16 zębami na mój motocykl kilka miesięcy temu. Przejechałem około 3000 mil z tą modyfikacją.

Odkryłem, że prędkościomierz jest teraz dokładny, podczas gdy licznik przebiegu jest zaniżony o około 4 procent. Przełożenia między biegami wydają się być znacznie lepsze niż w standardzie. Nie muszę już wrzucać 6. biegu przy 40 mph. Lepsza prędkość na każdym biegu, teraz po prostu czuje się to bardziej naturalnie.

Motocykl nie osiąga czerwonej linii na 6. biegu. Osiąga ją na 5. biegu przy nieco ponad 100 mph, ale wrzucenie szóstego biegu nie daje dodatkowej prędkości. Mam zamontowaną szybę, więc wyobrażam sobie, że to robi dużą różnicę. Właściwie to mnie to nie obchodzi, ponieważ odkryłem, że trudno jest utrzymać stopy na podnóżkach przy 100.

Dużo mocy do wyprzedzania i dużo mocy na starcie, chociaż nie ćwiczę startów jak zając, ale raczej płynne starty i płynne przejścia z biegu na bieg. Podsumowując, cieszę się, że zrobiłem tę modyfikację.

W lipcu podczas 2700-milowej, dziesięciodniowej podróży przejechaliśmy kilkaset mil z dużą prędkością po autostradzie i motocykl nie miał żadnych problemów z jazdą z prędkością 80 przez cały dzień. Jeździ z prędkością 68 mph przy 5000 obr./min.
 
21 - 40 of 55 Posts