Zacznę od tego, że nie jestem ekspertem, po prostu przedstawiam problem, jaki miałem z moim motocyklem, 08 900 classic, którego mam od 6 lat i jak go rozwiązałem oraz dotychczasowe wyniki. Nie jest idealny, ale zaoszczędził mi pieniądze, których chcą za nowy czujnik. Moim zdaniem cena czujników do tych motocykli jest zbyt wysoka jak na to, czym są. Nie robiłem zdjęć (chciałem, ale miałem zaplanowaną długą przejażdżkę następnego dnia i było ciemno, kiedy doszedłem do tej części pracy nad moim motocyklem) Postaram się jak najlepiej opisać to, co zrobiłem, aby pomóc innej osobie z tym samym problemem. Zacznijmy więc od mojego problemu. Mój wskaźnik paliwa nagle i bez ostrzeżenia przestał działać. Przejrzałem fora, znalazłem procedury testowe i doszedłem do wniosku, że to mój czujnik. Po obejrzeniu ceny nowego czujnika i obawiając się zaufania używanemu, jeździłem moim motocyklem przez cały rok, używając licznika przebiegu dziennego i kontrolki niskiego poziomu paliwa, aby poinformować mnie, kiedy powinienem zatankować. Ale w końcu zdecydowałem, że mam tego dość i chciałem, żeby mój wskaźnik paliwa był czymś więcej niż tylko dekoracją. Jestem wielkim zwolennikiem idei, dlaczego kupować coś, jeśli można naprawić to, co się ma, więc postanowiłem przyjrzeć się czujnikowi, aby zobaczyć, czy mogę coś zrobić. Następnym krokiem było więc wyciągnięcie czujnika i przyjrzenie się mu.
Aby to zrobić, musisz wyjąć zbiornik, na ten temat jest wiele wątków, które poprowadzą Cię przez proces i wiele filmów, które pokażą Ci, jak to zrobić. Kilka rzeczy, które odkryłem podczas tego. Po pierwsze, nie żartują, wyjmij jak najwięcej paliwa ze zbiornika, będziesz przesuwał zbiornik, aby wyjąć czujnik po wyjęciu go z motocykla, a im lżejszy, tym lepiej. Drugą rzeczą był przewód do pompy paliwa. Klips ślizgowy, który trzyma go na metalowym przewodzie, może być trudny do otwarcia, nie spiesz się i użyj małego płaskiego śrubokręta, aby go otworzyć, jest plastikowy, jeśli będziesz ciężki, ZŁAMIESZ go i wtedy musisz szukać nowego. Uważaj na przewody elektryczne podczas zdejmowania zbiornika, bardzo łatwo je zahaczyć i nie chcesz ich uszkodzić ani wyciągnąć zbiornika z rąk i uszkodzić zbiornika lub lakieru.
Po zdjęciu zbiornika połóż trochę materiału na stole, aby postawić na nim zbiornik (To po to, żeby nie porysować lakieru) Nie powinienem tego mówić, ale prawie tego nie zrobiłem i złapałem się w ostatniej chwili. Będziesz musiał obrócić zbiornik na bok lub do góry nogami, aby wyjąć czujnik. Do spodu zbiornika przykręcone są 2 różne rzeczy. Ten z tylko 2 przewodami wychodzącymi i niczym więcej to czujnik i będzie po prawej stronie zbiornika. Drugi to pompa paliwa i ma metalowy przewód, z którym musiałeś walczyć, żeby go zdjąć. Nie jestem protekcjonalny, po prostu staram się jak najlepiej opisać to, co możliwe dla tych, którzy mogą nie być w stanie automatycznie zobaczyć, który jest który. Czujnik trzymają 4 śruby. Uszczelka jest gumowa i można ją ponownie wykorzystać, jeśli jest w dobrym stanie. Moja była i użyłem jej ponownie bez problemu. Ale jeśli chcesz założyć nową, to w porządku, to Twój motocykl.
Czujnik wyjdzie prawie prosto, tylko uważaj na ramię pływaka. Kiedy mój był na zewnątrz, użyłem multimetru na przewodach, aby sprawdzić rezystancję podczas przesuwania ramienia pływaka i uzyskałem otwartą linię, co oznaczało, że miałem przerwany przewód gdzieś w czujniku. Podczas przeglądania urządzenia znalazłem metalową osłonę w pobliżu podstawy ramienia pływaka, która jest utrzymywana przez 3 zagięte wypustki. Zgiąłem wypustki i zdjąłem osłonę. Załączyłem zdjęcie podobnego czujnika z tą samą małą metalową osłoną, abyś mógł zobaczyć, o czym mówię.
Pod osłoną znalazłem płaską płytkę drukowaną jak karta owinięta bardzo cienkim drutem. Na każdym końcu karty drut biegł do złącza i był przylutowany. Jest trójkątny kawałek metalu, który przesuwa się w przód i w tył po drucie owiniętym wokół karty, gdy ramię pływaka jest przesuwane. Kiedy to robi, zmienia rezystancję i to właśnie daje Ci odczyt paliwa. (Wiem, że nazywa się to potencjometrem lub rezystorem zmiennym, ale lubię terminy laika) Zauważyłem po jednej stronie, że drut był przerwany tuż pod punktem lutowania. Należy pamiętać, że drut jest bardzo cienki, musiałem się dobrze przyjrzeć przy dobrym świetle, żeby zobaczyć, że jest przerwany.
Cóż, w drucie nie ma luzu, więc przyjrzałem się temu i zdałem sobie sprawę, że na każdym końcu karty znajduje się mały otwór w karcie, przez który przeprowadzili drut, aby zapobiec przesuwaniu się drutu w przód i w tył po karcie z trójkątnym kawałkiem, o którym mówiłem. Jest on przeprowadzany przez otwór więcej niż raz.
Więc użyłem małego wykałaczka i bardzo ostrożnie pociągnąłem drut z powrotem przez otwór jeden raz, co dało mi wystarczająco dużo drutu, aby teraz wrócić do punktu lutowania. Przytrzymałem go na miejscu i ponownie przylutowałem do punktu styku. (chcesz tylko tyle, żeby go utrzymać na miejscu, a nie dużą GOB, bo może to wpłynąć na odczyt rezystancji. Sprawdziłem to ponownie multimetrem i rzeczywiście uzyskałem zmieniający się odczyt rezystancji podczas przesuwania ramienia pływaka. Więc założyłem z powrotem małą metalową osłonę i włożyłem ją z powrotem do zbiornika i złożyłem wszystko z powrotem. Uwaga, nie zapomnij o małym 2-przewodowym złączu, gdy zakładasz zbiornik z powrotem. Zrobiłem to i dlatego mój wskaźnik paliwa nadal nie działał, dopóki nie zdjąłem ponownie ramki i go nie podłączyłem.
Efekt końcowy Mój wskaźnik paliwa działa tak samo jak wcześniej. Niewielka zmiana w ilości drutu nie wystarczyła, aby poważnie zmienić sposób odczytu wskaźnika i kosztowało mnie to tylko czas, aby go naprawić. Mam nadzieję, że to pomoże każdemu, kto ma ten sam problem.
Aby to zrobić, musisz wyjąć zbiornik, na ten temat jest wiele wątków, które poprowadzą Cię przez proces i wiele filmów, które pokażą Ci, jak to zrobić. Kilka rzeczy, które odkryłem podczas tego. Po pierwsze, nie żartują, wyjmij jak najwięcej paliwa ze zbiornika, będziesz przesuwał zbiornik, aby wyjąć czujnik po wyjęciu go z motocykla, a im lżejszy, tym lepiej. Drugą rzeczą był przewód do pompy paliwa. Klips ślizgowy, który trzyma go na metalowym przewodzie, może być trudny do otwarcia, nie spiesz się i użyj małego płaskiego śrubokręta, aby go otworzyć, jest plastikowy, jeśli będziesz ciężki, ZŁAMIESZ go i wtedy musisz szukać nowego. Uważaj na przewody elektryczne podczas zdejmowania zbiornika, bardzo łatwo je zahaczyć i nie chcesz ich uszkodzić ani wyciągnąć zbiornika z rąk i uszkodzić zbiornika lub lakieru.
Po zdjęciu zbiornika połóż trochę materiału na stole, aby postawić na nim zbiornik (To po to, żeby nie porysować lakieru) Nie powinienem tego mówić, ale prawie tego nie zrobiłem i złapałem się w ostatniej chwili. Będziesz musiał obrócić zbiornik na bok lub do góry nogami, aby wyjąć czujnik. Do spodu zbiornika przykręcone są 2 różne rzeczy. Ten z tylko 2 przewodami wychodzącymi i niczym więcej to czujnik i będzie po prawej stronie zbiornika. Drugi to pompa paliwa i ma metalowy przewód, z którym musiałeś walczyć, żeby go zdjąć. Nie jestem protekcjonalny, po prostu staram się jak najlepiej opisać to, co możliwe dla tych, którzy mogą nie być w stanie automatycznie zobaczyć, który jest który. Czujnik trzymają 4 śruby. Uszczelka jest gumowa i można ją ponownie wykorzystać, jeśli jest w dobrym stanie. Moja była i użyłem jej ponownie bez problemu. Ale jeśli chcesz założyć nową, to w porządku, to Twój motocykl.
Czujnik wyjdzie prawie prosto, tylko uważaj na ramię pływaka. Kiedy mój był na zewnątrz, użyłem multimetru na przewodach, aby sprawdzić rezystancję podczas przesuwania ramienia pływaka i uzyskałem otwartą linię, co oznaczało, że miałem przerwany przewód gdzieś w czujniku. Podczas przeglądania urządzenia znalazłem metalową osłonę w pobliżu podstawy ramienia pływaka, która jest utrzymywana przez 3 zagięte wypustki. Zgiąłem wypustki i zdjąłem osłonę. Załączyłem zdjęcie podobnego czujnika z tą samą małą metalową osłoną, abyś mógł zobaczyć, o czym mówię.
Pod osłoną znalazłem płaską płytkę drukowaną jak karta owinięta bardzo cienkim drutem. Na każdym końcu karty drut biegł do złącza i był przylutowany. Jest trójkątny kawałek metalu, który przesuwa się w przód i w tył po drucie owiniętym wokół karty, gdy ramię pływaka jest przesuwane. Kiedy to robi, zmienia rezystancję i to właśnie daje Ci odczyt paliwa. (Wiem, że nazywa się to potencjometrem lub rezystorem zmiennym, ale lubię terminy laika) Zauważyłem po jednej stronie, że drut był przerwany tuż pod punktem lutowania. Należy pamiętać, że drut jest bardzo cienki, musiałem się dobrze przyjrzeć przy dobrym świetle, żeby zobaczyć, że jest przerwany.
Cóż, w drucie nie ma luzu, więc przyjrzałem się temu i zdałem sobie sprawę, że na każdym końcu karty znajduje się mały otwór w karcie, przez który przeprowadzili drut, aby zapobiec przesuwaniu się drutu w przód i w tył po karcie z trójkątnym kawałkiem, o którym mówiłem. Jest on przeprowadzany przez otwór więcej niż raz.
Więc użyłem małego wykałaczka i bardzo ostrożnie pociągnąłem drut z powrotem przez otwór jeden raz, co dało mi wystarczająco dużo drutu, aby teraz wrócić do punktu lutowania. Przytrzymałem go na miejscu i ponownie przylutowałem do punktu styku. (chcesz tylko tyle, żeby go utrzymać na miejscu, a nie dużą GOB, bo może to wpłynąć na odczyt rezystancji. Sprawdziłem to ponownie multimetrem i rzeczywiście uzyskałem zmieniający się odczyt rezystancji podczas przesuwania ramienia pływaka. Więc założyłem z powrotem małą metalową osłonę i włożyłem ją z powrotem do zbiornika i złożyłem wszystko z powrotem. Uwaga, nie zapomnij o małym 2-przewodowym złączu, gdy zakładasz zbiornik z powrotem. Zrobiłem to i dlatego mój wskaźnik paliwa nadal nie działał, dopóki nie zdjąłem ponownie ramki i go nie podłączyłem.
Efekt końcowy Mój wskaźnik paliwa działa tak samo jak wcześniej. Niewielka zmiana w ilości drutu nie wystarczyła, aby poważnie zmienić sposób odczytu wskaźnika i kosztowało mnie to tylko czas, aby go naprawić. Mam nadzieję, że to pomoże każdemu, kto ma ten sam problem.