Kawasaki Vulcan Forum banner
21 - 40 of 100 Posts
Nie jestem pewien, czy ten przełącznik jest jeszcze dostępny. Jeśli jesteś biegły w lutowaniu i możesz zdobyć odpowiedni rezystor, po prostu bym go naprawił.
 
Discussion starter · #23 ·
Jesteś świetny. Zamierzam zamówić rezystor i zobaczyć, co się stanie. Za kilka dni wrócę z wynikami. BARDZO DZIĘKUJĘ za pomoc. Obijałem sobie głowę o ścianę z tą rzeczą!
 
Więc zapalnik celowo osłabia zapłon z powodu napięcia, prawda? Moja fizyka jest zardzewiała, rezystor 100 omów zmniejszy napięcie o połowę? Czy to problem wraz z innym potencjalnym problemem?
Napięcie zależy od utworzenia dzielnika napięcia. Sam rezystor nie spowoduje spadku napięcia bez podłączonego obciążenia. czyli, podłączona skrzynka zapalnika.
 
Właśnie ponownie przeczytałem wyniki testu z zeszłej nocy i widzę, że zapalnik mógł być odłączony, a jeśli tak jest, to odczyty i wyniki są błędne. Zapalnik musi być podłączony, aby dopełnić obciążenie obwodu.
 
Discussion starter · #29 ·
Właśnie wróciłem do domu. Podłączyłem wszystko z powrotem, włączyłem zapłon, jedna sonda na szarym (podłączona do zapalnika), druga na zacisku ujemnym, ~6,25 V.

Chyba to nie rezystor?
 
Nie, przepraszam, mój błąd. Powiedziałeś, że dostajesz iskrę na przednim cylindrze, czy to prawda? Używasz testera iskry?
 
Discussion starter · #31 ·
Dostaję iskrę z tyłu, a nie z przodu. I nie używałem testera iskry, zwierałem świecę do ramy. Obie cewki zapłonowe są fabrycznie nowe i dobre, tak samo jak przewody i świece, sygnał nie dociera z cewki odbiorczej do cewki zapłonowej. Mam ciągłość i wymieniłem cewki odbiorcze i zapalnik, ale problem pozostaje.
 
Kiedy wymieniłeś silnik, tuż obok wtyczek stojana znajduje się mała wtyczka do przetworników. Z silnika do wtyczki powinny wychodzić 4 przewody. Czy wtyczka jest taka sama z 4 przewodami? Niektórzy połączyli masy i przeszli do 3-przewodowego złącza.
 
Discussion starter · #33 ·
Tak, ma cztery przewody. Cewki odbiorcze, które były dostarczone z silnikiem, miały inny schemat kolorów w okablowaniu (sądzę, że było to czarny/czerwony i czarny/biały po jednej stronie oraz czarny/żółty i czarny po drugiej). Zauważyłem, że były one odbiciem lustrzanym w stosunku do oryginalnego silnika, więc wyjąłem przewody ze złącza i zamieniłem ich pozycje, aby pasowały do oryginalnego silnika. Brak iskry w żadnym miejscu. Zamieniłem je z powrotem i nadal iskra na jednym cylindrze.

Założyłem nowe (inne) cewki, które miały te same kolory i pozycję w złączu co oryginalny silnik i nadal mam ten sam problem. Sprawdziłem rezystancję na wszystkich cewkach odbiorczych, która za każdym razem wynosiła ~0,433 V oma.
 
Discussion starter · #34 ·
Sprawdziłem również napięcie w cewkach odbiorczych podczas uruchamiania silnika i uzyskałem odczyt ACv 0,18 i 0,25 dla cewek odbiorczych. Wydaje się to niskie, ale możliwe, że źle odczytuję multimetr. Uważam, że był ustawiony na 2 V.
 
Przewody zmieniają kolor, gdy przechodzą z silnika do świecy zapłonowej.
Przedni cylinder: z silnika: czarny i czarny z żółtym zmieniają się na: z czarnego z żółtym na czarny z ciemnoniebieskim
Tylny cylinder: czarny z białym czarny z czerwonym pozostają w tym samym kolorze po świecy
czarny z białym są wspólne i są połączone razem.
 
Discussion starter · #38 ·
Zgadza się, zapomniałem. Te kolory są poprawne dla mojego. Mogłem źle odczytać napięcie AC. Będę musiał powtórzyć test. Jeśli jednak naprawdę są tak niskie, co mogłoby być tego przyczyną? Zastanawiałem się nad stojanem, ale wierzę, że nie ma on wpływu na zapłon. Może szczelina powietrzna cewki odbiorczej lub część na magnesie, która wzbudza cewki?
 
Szczelina dla przetworników jest stała i nie można jej regulować. Masz rację, stojan nie ma nic wspólnego z zapłonem, poza paskami przyspawanymi do niego, które przechodzą pod cewkami przetworników. Uważam za dziwne, że iskra pojawia się tylko z tyłu.
Aby przetestować przód, przy cewkach zapłonowych odłącz czarny przewód przedniej cewki i zastąp go czarnym przewodem z zielonym paskiem tylnej cewki cylindra. Zobacz, czy iskra przeniesie się do przedniego cylindra.
 
Discussion starter · #40 ·
Tak, to prawda. Problem dotyczy zielono-czarnego przewodu od cewki zapłonowej do zapalnika. Zielono-czarny na drugiej cewce zapłonowej nie daje iskry. Ciągłość jest prawidłowa, a rezystancja od końca cewki zapłonowej do końca zapalnika wynosi ~0.
 
21 - 40 of 100 Posts